Als professional heb je te maken met opdrachtgevers, klanten of andere belanghebbenden. Ben je benieuwd hoe je prettiger kunt werken, betere relaties op kunt bouwen en daardoor meer scoringskans in gesprekken of op jouw offertes hebt? Dan is deze training over commercieel communiceren en het omgaan met klanten vast iets voor jou.
-
Onderwerpen
- Hoe beter de band met de klant is hoe meer zij jou als zakenpartner gaan zien.
- Opdrachtgever en opdrachtnemer hebben beiden belangen bij het tot stand komen van een offerte en de uitvoering van werk.
- Om projecten effectief en efficiënt te laten verlopen, is een goede relatie met alle betrokkenen van groot belang.
- Wat zijn nu de pijlers van een goede relatie en hoe heb jij invloed op jou klant of opdrachtgever?
- Regie in het gesprek met het doel van alle partijen als uitgangspunt. Hoe doet je dat?
-
Programma
- De belangen van opdrachtgever en opdrachtnemer
- Liggen deze uit elkaar of zijn de belangen juist groot naast elkaar
- Hoe kom jij als professional en opdrachtgever dichter bij elkaar?
- Hoor je echt wat de klant zegt en bedoeld?
- De essentie van klantcontact, wederzijds belang en win-winoplossingen
- Wat is de relatie tussen geld en veiligheid/veilig werken?
- Werk uit werk creëren tegen eerlijke prijzen. Hoe doe je dat?
-
Doelgroep
Iedereen die werkt met opdrachtgevers, klanten of andere belanghebbenden.
-
- Duur van de training: 1 dag
- Voorkennis/opleiding: Er is geen voorkennis/opleiding vereist
- Inclusief: Lunch
- Resultaat: Verklaring van deelname ‘Commercieel Communiceren’
- ETW/ETT-kennisuren: 8