De ‘groene ruimte’ is van iedereen. Er zijn veel betrokkenen en belangstellenden die zich hiermee verbonden voelen. Hoe kun je emoties van het publiek voorkomen? Hoe ga je om met emoties tijdens het werk? Hoe kun je optimaal participeren met de betrokkenen? Het is belangrijk dat er goed wordt gecommuniceerd met het publiek. Dit voorkomt veel onbegrip, discussie en zelfs agressie.
Deze training is gericht op het omgaan en communiceren met publiek. Goede communicatie op de werkvloer kan ook een aanzienlijke besparing opleveren bij het afhandelen van klachten, voorkomen van negatieve publiciteit en werkonderbrekingen.
-
Onderwerpen
- Publiek in de ‘groene ruimte’
- Belangstellend versus belang
- Emoties, waarom?
- Communicatie en participatie
- Voorkomen van emoties
- Organisatiebeleid
- Werkvoorbereiding en uitvoering
-
Programma
- Opbouw training: op basis van vooraf besproken doelen.
- Basis: de werksituatie van de medewerkers staat centraal.
- Een publieksinventarisatie en risico inschatting opzetten met de cursisten.
- Daarna een communicatieplan opstellen.
- Ruimschoots aandacht voor omgaan met publiek in de praktijk. Hoe ga je om met kritiek en weerstand en hoe houd je regie in het gesprek?
-
Doelgroep
Iedereen die in de ‘groene ruimte’ werkt of mensen aanstuurt in de deze ruimte.
-
- Duur van de training: 1 dag
- Voorkennis/opleiding: Géén vooropleiding vereist
- Inclusief: Lunch
- Resultaat: Verklaring van deelname ‘Omgaan met Publiek’
- ETW/ETT-kennisuren: 8