'Omgaan met Publiek' - Praktijk Centrum Bomen

‘Omgaan met Publiek’

De ‘groene ruimte’ is van iedereen. Er zijn veel betrokkenen en belangstellenden die zich hiermee verbonden voelen. Hoe kunt u emoties van het publiek voorkomen? Hoe gaat u om met emoties tijdens het werk? Hoe kunt u optimaal participeren met de betrokkenen? Het is belangrijk dat er goed wordt gecommuniceerd met het publiek. Dit voorkomt veel onbegrip, discussie en zelfs agressie.

Deze training is gericht op het omgaan en communiceren met publiek. Goede communicatie op de werkvloer kan ook een aanzienlijke besparing opleveren bij het afhandelen van klachten, voorkomen van negatieve publiciteit en werkonderbrekingen.

Wat komt er aan bod?

  • Publiek in de ‘groene ruimte:
  • Belangstellend versus belang
  • Emoties, waarom?
  • Communicatie en participatie
  • Voorkomen van emoties
  • Organisatiebeleid
  • Werkvoorbereiding en uitvoering

 

Doelgroep

Iedereen die in de ‘groene ruimte’ werkt of mensen aanstuurt in de deze ruimte.

Deze training duurt 1 dag.

Dagprogramma

  • Opbouw training: op basis van vooraf besproken doelen.
  • Basis: de werksituatie van de medewerkers staat centraal.
  • Een publieksinventarisatie en risico inschatting opzetten met de cursisten.
  • Daarna een communicatieplan opstellen
  • Ruimschoots aandacht voor omgaan met publiek in de praktijk. Hoe ga je om met kritiek en weerstand en hoe houdt u regie in het gesprek?

Overige informatie

Voorkennis/opleiding Er is geen voorkennis/opleiding vereist
Studiemateriaal n.v.t.
Inclusief Lunch
Resultaat Verklaring van deelname: “Omgaan met Publiek”
Herkansing n.v.t.
ETW punten Veiligheid bij werken aan bomen: 8 punten
Mogelijke vervolg trainingen Commercieel communiceren, omgaan met agressie
Trainingen overzicht Klik hier voor terug te gaan naar het trainingen overzicht

Prijs € 225,-