Communicatie trainingen
In dit blog lees je meer over de verschillende communicatie trainingen die je bij ons kan volgen.
Training omgaan met publiek
Veel betrokkenen en belangstellenden voelen zich verbonden met de ‘groene ruimte’, deze is immer van iedereen. In deze training gaan we in op een aantal vragen: Hoe kan je emoties van het publiek voorkomen? Hoe ga je om met emoties tijdens het werk? Hoe kan je optimaal participeren met betrokkenen? Communicatie met het publiek is zeer belangrijk, zo voorkom je onbegrip, discussie en zelfs agressie.
Goede communicatie op de werkvloer levert aanzienlijke veel tijdsbesparing op bij het afhandelen van klachten, het voorkomen van negatieve publiciteit en werkonderbrekingen.
Wat komt er aan bod?
• Publiek in de ‘groene ruimte:
• Belangstellend versus belang
• Emoties, waarom?
• Communicatie en participatie
• Voorkomen van emoties
• Organisatiebeleid
• Werkvoorbereiding en uitvoering
Lees hier meer over de training.
Training commercieel communiceren
Als professional heb je te maken met verschillende opdrachtgevers, klanten of andere belanghebbenden. Ben je benieuwd hoe je met hen prettiger kan werken, betere relaties kan opbouwen en daardoor meer scoringskans in je gesprekken of je offertes krijgt? De training commercieel communiceren is dan zeer geschikt voor jou.
Welke onderwerpen komen er aan bod?
• Hoe beter jouw band met de klant hoe meer deze jou als zakenpartner gaat zien.
• Opdrachtgever en opdrachtnemer hebben beiden belangen bij het tot stand komen van een offerte en de uitvoering van werk
• Om projecten effectief en efficiënt te laten verlopen, is een goede relatie met alle betrokkenen van groot belang.
• Wat zijn nu de pijlers van een goede relatie en hoe heb jij invloed op jouw klant of opdrachtgever?
• Regie in het gesprek met het doel van alle partijen als uitgangspunt. Hoe doe je dat?
De eerstvolgende training vindt plaats op 17 november 2022. Meld je hier aan.
Training omgaan met agressie
In deze training worden medewerkers mentaal gewapend tegen agressie. Hoe kan je agressie voorkomen en hoe handel je effectief en veilig bij verschillende vormen van agressie? Wanneer je werkzaam bent in de groene ruimte heb je vaak contact met medeburgers, dit gaat helaas niet altijd even vriendelijk. Verbale agressie en daaruit voortkomende conflicten komen vaak voor. Deze agressieve conflicten kunnen veel schade achterlaten bij mensen.
Wat leer je?
- Wat is agressie?
- Soorten agressie
- Agressie ontwikkeling, proces.
- Herkennen van fases in agressie ontwikkeling.
- Organisatiebeleid en aanpak/protocol
- Voorkomen van agressie tijdens een werkvoorbereiding
- ‘Echte’ agressie situaties met behulp van een acteur
Meer informatie vind je hier.
Wens je meer informatie over één van deze communicatie trainingen? Neem dan contact met ons op via 085 4844760 of via: info@pcbomen.nl.